Örebro Boxningsklubb plockar hem guldmedaljer

Örebro Boxningsklubb ställde upp med fyra boxare vid årets Nybörjar SM som arrangerades av Tranås Boxningsklubb.

Nybörjarmästerskapen 2013 lockade hela 96 invägda boxare. Tävlingen öppnades officiellt av Tranås kommun via tal och nationalsång.

Fredag (¼ final)

SB64: 1/4 final: Erika Edblom, Djurgårdens IF vs Denise Lindqvist, Örebro BK: 3-0.

Lördag (½ final)

M-JB 75 kg: Elvis Sumic, Örebro BK – Yasin Diab, Angered BC – (RSC R1) till ÖBK.

M-SB 81 kg: Abel Ibisevic, Örebro BK – Mikael Kristiansson, Höör BK & TC (RSCH R1) till ÖBK.

Söndag (final)

M-JB 75 kg: Samuel Narinock IF Linnea – Elvis Sumic, Örebro BK (RSCI R3) till IF Linnea.

M-JB 81 kg: Kiarash Pirhayati, Örebro BK – Dalibor Colic, Hallstahammar KF (UPPG. R2) till ÖBK.

M-SB 81 kg: Abel Ibisevic, Örebro BK – Viktor Rohlin, Åtvidabergs BK (RSC R1) till ÖBK.

Resultat: Två Guld en silvermedalj av fyra möjliga.

Ledare: Ismail Taki.