Terminstart hösttermin 2020!

Örebro Boxningsklubb välkomna gamla och nya medlemmar tillbaka till en fartfylld hösttermin.

Som ny medlem har du nu tagit första steget till att börja träna i vår förening, vi är en ideell förening med ca 600 medlemmar.
Örebro Boxningsklubb är en framgångsrik klubb på tävlingsarenan inom boxning.

Vi kickar igång höstterminen 2020 på tisdag den 18.e augusti från kl. 16.00–21.00 (se träningsschema för grupp och tider) se Träningstider.

Du är välkommen att börja träna enligt den kursgrupp som är ämnad för dig (nybörjare, motion, PD-boxning, fortsättning, diplom, tjejträning eller tävlingsgrupp). Nybörjare/motion/ fortsättning är alla välkomna, och där tränar alla grupper tillsammans varav nybörjare får enklare övningar och de mer avancerade får mer jobbigare/svårare övningar.

Vi erbjuder i dagens läge träning i boxning. Vi har drop-in system vilket gör att du alltid kan komma och träna. Ingen förkunskap eller utrustning krävs och vanliga träningskläder såsom linne, T-shirt, shorts el tights funkar alldeles utmärkt. Tränar gör vi med skor. Som medlem hos oss erbjuder vi dig en allsidig och omväxlande träning. Vår målsättning är att alla ska ges möjlighet att träna hårt och effektivt i en avspänd och pedagogisk miljö.

Hos oss får du möjligheten att träna oavsett om du är nybörjare eller om du tidigare har tränat på elitnivå. Det enda du behöver göra första gången är att skriva in dig i receptionen, sedan betala in medlem och träningsavgiften. Avgiften kan du betala kontant, kort eller via faktura. Kontakta tränarna för mera info.Vi ser gärna att man köper sin eget tandskydd och lindor så fort som möjligt eftersom du med rätt utrustning får ut mer av din träning och träningen blir säkrare. Dessa utrustningar kan ni köpa av oss på Örebro Boxningsklubb.

Vi har alltid mycket intresseanmälningar och vill du säkra din plats så är det klokt att göra det i god tid. Inregistrering sker i samband med första träningspass. Har du några övriga frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss.